INFORMÁCIE - pred štartom :
    Každý deň plánujem zavolať alebo odoslať krátku SMS správu, ktorej obsah bude prepísaný na tomto webe. Zároveň bude odoslaná aj moja večerná poloha, ktorá bude zaznačená do mapy trasy.

    MAPY TRASY - s vyznačenou mojou posledne zaslanou polohou :
    Po kliknutí na obrázok sa ukáže podrobnejšia mapa.
    Podľa typu Vášho prehliadača - Explorer, Google, Mozilla, sa ďalším kliknutím mapa ešte zväčší.

    SPRÁVA po dojazde :
    Ahojte všetci, ktorí ste prispeli k úspešnému priebehu projektu 1000 miles organizačne alebo svojou účasťou. Keď som sa v stredu hnal celý mokrý bez zastávky do cieľa, videl som sa už večer na lehátku vlaku, ktorý chodí z Chebu priamo do Bratislavy. To som nevedel, že neberie bicykle a že na Slovensko na Bratislavu ide z Prahy za deň len jeden vlak (15,39), čo berie bicykle. Takže dobrodružstvo pokračovalo vo štvrtok celodenným cestovaním vlakom.
    Ale už som doma a pomaly sa zaraďujem do normálneho života. Aspoň som miesto spania vo vlaku mohol premýšlať nad uplynulými zážitkami a prekvapeniami, ktoré nám nachystali organizátori. I keď som s mnohými úsekmi nesúhlasil, bral som to ako skúšku našej trpezlivosti. Po CP2 to bolo o to ľahšie, že nás bolo pri tom trápení viac a zomkli sme sa vo výbornú partiu, na ktorú nikdy nezabudnem a budem na chvíle strávené s nimi vždy rád spomínať. I keď sme CP2 opustili ešte štyria, došiel som do cieľa sám. Škoda možno unáhlených rozhodnutí chlapcov, ktorí mali predpoklady dôjsť do cieľa, veď boli mladší a šliapali výborne. Aj mne by bolo veselšie, veď i keď bol tento úsek náročný, bol cyklisticky veľmi pekný a nemal som sa s kým deliť o svoje dojmy. Tento závod bol náročný už svojou dĺžkou, nieto prevýšením a rôznymi nástrahami (brody,...). Ale práve na tieto perličky nezabudneme a o nich sa bude pri stretnutiach rozprávať. A to bolo iste cieľom organizátorov (úmyselne, či neúmyselne) a nové kamarátstva, veď kde lepšie spoznáte človeka, ako v krízových situáciách. A s týmito luďmi by som išiel na hocakú expedíciu. Ďakujem ešte raz organizátorom za nevšedné podujatie a zážitky, kamarátom za spoločnosť. Nesmiem zabudnúť ani na rodinu, ktorá mi bola celú dobu oporou, priateľom ktorí mi pomáhali a dôverovali, môjmu zamestnávateľovi GO4, že mi umožnil predĺžiť si dovolenku o týždeň a tak dôjsť do cieľa 1000 mil a hlavne sponzorovi ZUNO Bank, bez ktorého finančnej pomoci by som sa tohto jedinečného projektu nemohol zúčastniť. Takže, do videnia o rok priatelia.
    Peter Jankovič

    DENNÍK - správy a poznámky z mojej cesty :

    18.deň na ceste : 20.7.2011 - streda ( 64km):
    V noci pršalo a práve keď vyrážam začína zase. Cesty sú mokré, rozbahnené a valí sa po nich voda. Ani v Kraslicích sa nezastavujem aby som nevychladol. Len na pár minút sa napiť a zjesť tyčinku. Kopce často tlačím, hlavne tie s kamenňmi a koreňmi, ani po mokrej tráve to neide. Mnohé mláky už neobchádzam i tak som celý od blata. Nakoniec o 13h30m po 64km som v cieli 1000míľ, v Skalnej. Je tu o mňa výborne postarané. Do Bratislavy idem až zajtra, lebo z Prahy berie biky len 1vlak.
    Dosiahnutý cieľový bod - Skalná.
    Oficiálne 32-hé miesto v cieli ( na štarte nás bolo 88).
    ( ešte hŕstka posledných spolupretekárov je na trati, zvyšok išlo len 500míľ alebo to pre rôzne príčiny muselo vzdať).
    Čas príjazdu na kontrolný bod : streda 13:30 t.j. od štartu v nedeľu 14:15 mi to trvalo celkovo 407h15m (18. deň na ceste) a za tú dobu som prešiel 1732km.


    17.deň na ceste : 19.7.2011 - utorok ( 104km):
    Nevyspatý po chladnej noci pokračujem s chuťou na Novú Ves v Horách. Prechádzam lesmi a cez malé dediny, kde sa ani v Svahovej, Zakoutí, Černom potoku nedá nič poriadne na jedlo kúpiť. Zabudnutý kraj. (V poslednej dedine mi pri prosbe o vodu aj pivo ponúkajú.) Až v Kovářskej. Dokonca prvé teplé jedlo mám až pred 18-tou v Božím Daru. A to mám za sebou vrch Klinovec s 1244 m.n.m ! Končím nad Novými Hámrami po 104 km. Dnes to bolo pekné, po lesných cestách vo výške okolo 900 m.n.m. Tlačenia už beriem automaticky.

    16.deň na ceste : 18.7.2011 - pondelok ( 106km):
    Po 7-ej hodine opúšťam nemecký športový areál pomalým tempom. V noci pršalo a cesta je rozmočená. O 10-tej som už zase v Čechách, na vrchole Snežník si dávam teplé raňajky. Schádzam do Petrovíc kde robím riadny nákup. Pokračujem popri hranici do Cínovca, kde sú ale všetky reštaurácie zatvorené a tak "obedujem" až o 16-tej v Moldave na stanici. Pokračujem ďalej, ale v Českom Jiřetíne blúdim a hľadám neexistujúcu cestu. Nakoniec prichádzam do Mníška, odkiaľ ma posielajú ubytovať sa do Novej Vsi v Horách. Na polceste objavím turistickú chatku, tak zostávam tu. Dnes bolo veľa trávy na ceste, pomaly sa išlo a vytočila ma turist.vložka v Českom Jiřetíne.

    15.deň na ceste : 17.7.2011 - nedeľa ( 119km):
    Opúšťam CP3 oddýchnutý rovno do kopca a šliapem aj také stúpania čo inokedy tlačím. Vodná nádrž Bedřichov bola pekná. V Oldřichove pri raňajkách kecám s domácimi o mojích predchodcoch. Odtiaľto miernymi kopčekmi prichádzam do Hrádku nad Nisou, kde na mňa čaká chodec Peter, ktorý blízko býva. Rád som ho spoznal. A opäť kopec do Petrovíc, odkiaľ bol až do Mařenice asi najkrajší úsek. Ani Chribské soutěsky nemali chybu ale boli aj nezmyselnú úseky, kde tlačím bicykel. Prechádzam NP České Švajčiarsko až do Hřenska. Trajektom cez Labe sa dostávam do Nemecka. Fučí tu vietor a začína prskať, zháňam preto ubytovanie čo som videl na pútači na stanici. Je to športový areál a tak o 21h45m som už aj ubytovaný. Dnes sa mi to ( až na pár úsekov) páčilo.

    Petr Ozogán (odkaz na jeho facebook stránky) píše o ich vzájomnom stretnutí :
    Rád poznávám zajímavé lidi. Dnes jsem jednoho takového potkal. Je to Peter Jankovič z Bratislavy. Je sice pravda že jsme se potkali už na startu závodu na 1000 mil, ale tam nás bylo skoro devadesát. Dnes po dvou týdnech, po 1300 kilometrech projížděl kousek od místa kde bydlím. Počkal jsem si tam na něj a zašel s nim na pivo.

    A tady je můj odkaz pro nej:
    Já jako běžec/chodec jsem zdolal z trasy tisíce mil jen 128 kilometrů (pak jsem to totálně vyčerpaný a s mokrýma botama vzdal), ty jsi se ale dokázal dostat už na vzdálenost 1300 kilometrů a do cíle to máš už jen kousek. Koukal jsem se důkladně na tvé stránky, už jsi toho hodně dokázal, takže dokončit tenhle závod bude už pro tebe hračka. Držím ti palce, jsem rád že jsem měl možnost tě alespoň za tu chvíli poznat.


    14.deň na ceste : 16.7.2011 - sobota ( 72km):
    Ráno ma čakal zjazd do Špindlerovho Mlýna, kde v potravinách kupujem raňajky aj zásoby na nedeľu. Potom nasleduje stúpak a následný zjazd do Harrachova. Stúpam k Jizerke s nádherným údolím a rašeliniskami. Vedie tu krásna Jizersko-Krkonošská magistrála vo výške 1000 mn.m. Čaká ma ale ťažký zjazd do Bedřichova popri vodnej nádrži Josefuv Dul. V kontrolnom bode CP3 Hraničná som o 17tej hodine po 72km. Bolo to náročné ale pekné, ráno zima a cez deň horko. Všetko je OK. Zajtra idem daľej. Už len max 4 dni. Snáď tie najhoršie kopce dnes skončili.
    Dosiahnutý tretí kontrolný bod - Hraničná – Janov nad Nisou (okres Jablonec nad Nisou), cca 1209. km / 760. míľ
    Oficiálne 32-te miesto v poradí zo zatiaľ 32-ich, ktorý prešli kontrolným miestom CP2 ( na štarte 88).
    ( min. 26 ľudí pre rôzne zdravotné či technické problémy už odstúpilo).
    Čas príjazdu na kontrolný bod : sobota 17:00 t.j. od štartu v nedeľu 14:15 mi to trvalo celkovo 314h45m (14. deň na ceste) a za tú dobu som prešiel 1339km.
    Pre zaujímavosť v cieli 1000 míľ je už 21 ľudí!


    13.deň na ceste : 15.7.2011 - piatok ( 86km):
    Dnes som zdolal ďalší nechutný hraničný hrebeň ale aspoň že bol turisticky zaujímavý. V Poľsku som opäť blúdil a tlačil bike ináč to boli ale pekné zvážnice. Obedujem zase už v Čechách v Malej Úpe, vonku je celkom zima. Zjazdujem do Pece pod Snežkou a potom sa štverám do výšky 1350 mnm aby som opäť zjazdoval do Strážného. Musím sa obliecť do viacerých vrstiev. Smerujem do Špindlerovho mlyna, ale objavujem turistickú ubytovňu, tak tu zostávam na noc. Dnes to bola drina a zima ale s krásnymi výhľadmi. Zajtra by som chcel doraziť na kontrolný bod CP3.

    12.deň na ceste : 14.7.2011 - štvrtok ( 103km):
    Po daždivej noci vyrážam popri línii vojenských bunkrov, z ktorých sú mnohé zachované. Pred obedom šliapem 2 hodiny v daždi, prechádzam hranicu do Poľska. Tu trochu blúdim ale rýchlo pokračujem po trase opäť do Čiech, dokonca v Tepliciach n.Metují stíham otvorenú večierku a tak dopĺňam zásoby. Poobede bolo už pekne. Kúsok cesty na Adršpach ma sprevádza Tomáš Čada. Po večeri prichádza aj David, ktorý mal byť dávno vpred. Vraj 1/2 dňa zháňal brzdu resp. jej opravu. Nakoniec po 93km spíme v altánku. Dnes to napriek niektorým nezmyselným úsekom nebolo zlé.

    11.deň na ceste : 13.7.2011 - streda ( 90km):
    Z 8-ich cyklistov opúšťame kontrolný bod CP2 (500míľ) len 4-a, ostatní tu končia. V Starém Měste dokupujeme potraviny. Chlapci sú mladí a ubiehajú ma, to mi ale navadí, môžem si ísť svojím tempom. Šliapem úbočím Králického Snežníka a v Malej Morave obedujem údenú rybu. V Šanove stretávam dvoch chlapcov, ktorí opúšťajú preteky pre zdravotné problémy. Zostali sme teda zo včerajšej 8-mičky len dvaja, ale každý ide sám. Prechádzam hrebeňom Suchého vrchu a Bukovej hory, schádzam do Mladkova. Tu večeriam a čerpám nové sily. Pokračujem cestami popri riečke Orlica a za Kláštercom nad Orlicí po 90km blízko hraníc s Poľskom končím. Dnes bolo veľa tlačenia, ale videl som aj bývalé vojenské bunkre, celkovo bolo fajn. Spím v senníku.

    10.deň na ceste : 12.7.2011 - utorok ( 63km):
    Po raňajkách (praženica) a fotení sa opúšťame všetci 8-mi penzión s cieľom dôjsť do večera do kontrolného bodu CP2 - 500míľ. Hneď za Malou Morávkou už začína stúpanie.Často tlačím. Pohybujeme sa ale vysoko na hrebeni, preto sú krásne výhľady. Trasa nás vedie okolo Horní nádrže Dlouhé Stráně vo výške 1333m.n.m. Časť zjazdu do Koutu nad Desnou vedie zjazdovkou a po singletreku lesom. Na posledných 15km je veľa tlačenia ale o 17h25m po 63km som v cieli CP2 - Františkov 500míľ. Polovička celej trasy je za mnou. Dnes to bolo pekné, i keď aj náročné. Zajtra pokračujem ďalej.
    Dosiahnutý druhý kontrolný bod - 500míľ/890km Františkov – Jindřichov (okres Šumperk).
    Oficiálne 61-te miesto v poradí zo zatiaľ 62-ich, ktorý prešli kontrolným miestom CP2 ( na štarte 88).
    ( min. 21 ľudí pre rôzne zdravotné či technické problémy už odstúpilo a ďalších cca 25 ľudí nepokračuje ďalej do cieľa 1000míľ).
    Čas príjazdu na kontrolný bod : utorok 17:25 t.j. od štartu v nedeľu 14:15 mi to trvalo celkovo 219h10m (10. deň na ceste) a za tú dobu som prešiel 988km.
    Pre zaujímavosť prvý dvaja sú už v cieli 1000 míľ od včera večera a dnes sa k nim pridali ďalší traja!


    9.deň na ceste : 11.7.2011 - pondelok ( 115km):
    Hneď ráno v Milenove míňame dve dvojice, neskôr v Radikove sa dávame dokopy. Je nás spolu už 8 a takto jazdíme celý deň. Už viac dní sa obiehame alebo na niekoľko km jazdíme spolu. V Potštáte si dávame teplé raňajky o 10tej hodine. Pokračujeme asfaltkou do Spálova a údolím rieky Budišovka do Budišova, kde obed riešime nákupom v obchode. V Dvorcoch je ďalšia pauza, ďalej pokračujeme opäť mimo hlavných ciest cez Novú Pláň až do Malej Morávky. Po 115km spíme v penzióne RELA. Napriek tomu že včera v noci pršalo dnes bolo celý deň pekne a a aj trasa bola fajn. Zajtra nás hneď ráno čaká hrebeň Hrubých Jeseníkov.

    8.deň na ceste : 10.7.2011 - nedeľa ( 110km):
    Vyrážame pred 7:00 po hrebeni Vizovických vrchov. V TESCU Vizovice po 10tej hodine a 30km robím nákup, je nedeľa, konečne mám poriadne jedlo. Doplním tak energiu a pokračujem ďalej. Do Slušovíc je to aj vďaka miernemu terénu rýchlejšie, ruším tu zlomený stojan. Za Desnou stúpame na Vizovické a Hostýnske vrchy. Našťastie je dnes pekne, ide sa v pohode. V Bystrici pod Hostýnem sme po 18tej hodine a 72km. Hodinová prestávka nám prišla vhod, načerpáme nové sily a pokračujeme asfaltkami na Lukov, Sebechleby do dedine Drahotuše. Tu na dnes končím po 110km v miestnej ubytovni. Dnes to bolo pekné ale náročné, aj viac plynulé aj tlačenia do kopcov. Som OK, len to ľavé koleno nedá pokoja. Dnes to bola parádna bicyklovačka.

    7.deň na ceste : 9.7.2011 - sobota ( 70km):
    Opúšťam CP1 - Hričovské Podhradie plný predsavzatí a odhadlania prejsť každý deň čo najviac kilometrov. V Bytči kupujem náhradné baterky a šliapem na Kasárne na hrebeni v strašnom horku.Tu na chate obedujem a po hrebeni cez Veľký a Malý Javorník horedole šliapem na Kohútku. Dopĺňam vodu a pokračujem stále po rebeni - hranici s ČR. Terén sa začína zhoršovať, tlačím a neskôr nosím bicykel. Po takomto skalnatom hrebeni sa nedá ani tlačiť.Moje utrpenie končí až na Makyte.
    Tu opúšťam Slovensko a pokračujem v Českej rebublike.
    Hneď prvý český zjazd ale stojí za to, často idem pešo vedľa bicykla ako na ňom, terén nedovolí bicyklovanie.Konečne pred 20tou hodinou som v dedine Lidečko. Dnes mám len 70km!

    6.deň na ceste : 8.7.2011 - piatok ( 125km):
    Po noci, kedy sme spali v altánku na konci Ružomberka, vyrážame o 6tej hodine na Veľkú Fatru. O 12tej sme len v Krpeľanoch, máme len 33km za sebou, pretože do Ľubochnianskeho sedla to bol des, tlačíme celý svah. Obedujeme až v Podhradí, a oveľa lepšími cestami prechádzame Turčianskou dolinou cez Sklabiňu na Valču. Ale kopec zase prichádza, 15km do sedla Mariková mi trvá 2 hodiny, konečne o 18tej som na hrebeni, ale nemám čas na výhľady ponáhľam sa do kontrolného stanoviska - CP1 . Napriek všetkej snahe prichádzam až po 22-ej hodine po 125km. Posledný úsek cez les som tlačil, bolo mokro po búrke a všade šmykľavé korene, nechcel som spadnúť. Teším sa na noc vo veľkom stane a pohodu pri táboráku. Zajtra konečne prejdem hranicou do Čiech.
    Dosiahnutý prvý kontrolný bod - Hričovské Podhradie.
    Oficiálne 66-te miesto v poradí zo zatiaľ 73-ich, ktorý prešli kontrolným miestom CP1 ( na štarte 88).
    ( min.12 ľudí pre rôzne zdravotné či technické problémy už odstúpilo).
    Čas príjazdu na kontrolný bod : piatok 22:05 t.j. od štartu v nedeľu 14:15 mi to trvalo celkovo 127h50m (6. deň na ceste) a za tú dobu som prešiel 630km.


    5.deň na ceste : 7.7.2011 - štvrtok ( 92km):
    Info počas dňa: Už 5:30 som vyrážal z kempu smerom na Fatranskú magistrálu, ale o 7mej som mal len 10km za sebou. Po Tatranskej magitrále tlačím v bahne všetky stúpania. Pred Bobrovčekom je lúka samá voda, chlapci často padajú. V Jurajovej doline bol brod, niektorí ho prekonávajú horko ťažko (zopár pádov až po krk do vody) našťastie nablízku je lávka. Konečne raňajkujem v Pavlovej Vsi. Ďalej nás čaká len a len tlačenie, z Kvačan do doliny dokonca tlačíme po skale. A to nás najhoršie blato čakalo až po Malatinu. Je to pekná trasa, len je problém sa dostať na hrebeň, samé blato a stopy kráv a oviec, na ílovom podloží sa drží veľa vody. Konečne nejaký zjazd asfaltkou do Osádky a odtiaľ aspoň chvíľu po ceste do kúpeľov Lúčky. Cez Turík pokračujeme do Liskovej, kde konečne máme obed. Chcem si kúpiť nejaké hyg.potreby v Ružomberku, ale po 17tej sú všetky obchody už zatvorené. Snažíme sa dostať do Veľkej Fatry, verím že sa nám do večera podarí a že nestretneme medveďa.
    Večer: Nakoniec po 92km spíme v Čutkovej doline. Dnes sme prechádzali nádherným krajom s peknými výhľadmi, ale náročnosť trate svojími stúpaniami a hlavne častým blatom nám nedovolila si to vychutnať. Napriek tomu som fyzicky v pohode, aj kolená ma prestali bolieť. Psychicky je to náročné, ale chcem to zvládnuť a užiť si to.

    4.deň na ceste : 6.7.2011 - streda ( 114km):
    K včerajšku: Z Poráča ideme skupinka pretekárov podvečernou krásnou hrebeňovkou, len mi chýbali senníky, kde by sa dalo prespať.Našťastie stretávame nejakých miestnych, ktorí nám ponúkajú malú drevenicu na prespanie. Nemala poriadne dvere, spali sme na pôjde (podkroví), dosť nás prefukovalo a bola zima.
    Dnes: Zbehli sme do Spišskej Novej Vsi, mrholí nám, našťastie prestalo pršať, no fúka strašný protivietor. Práve sme sa dobehli nejakí 5ti cyklisti, na chvíľu pôjdeme ako skupinka spolu. V kopcoch sa zase roztratíme. Včera ma z toho tlačenia boleli ruky. Dnes zatiaľ dobre.
    Večerný súhrn: Z Bindtu po čaji a buchtách od domácich (ďakujeme) nasleduje zjazd do Novoveskej Huty a už zase v daždi cez Spišská Novú Ves, Spišské Tomášovce poľom do Hrabušíc. Cez Betlanovce do Hranovice pomaly šliapem v strašnom protivetre. Peknými cestami ponad Poprad, Lopušnou dolinou cez Šuňavu a popri Čiernom Váhu konečne za slnka ale zase vo vetri do Kráľ. Lehoty. Cez kopec do Dovaľova a za Pribilinou do Ráčkovej doliny, kde končím ATC kempe. Mám toho dnes dosť. Som OK, ľavé koleno pobolieva, ale ide to.

    3.deň na ceste : 5.7.2011 - utorok ( 92km):
    13:00 obedujem pri chatke Katka - Kojšova Hoľa, od Jahodnej sa išlo po hrebeni, je to zážitok, strašný zaberák, kopec úsekov sa musí tlačiť, včera som toho mal plné zuby ale dnes som opäť na trati. Bolo to ťažké, samé blato, len zoškrabuješ a zoškrabuješ, do kopca aj z kopca sa unavíš, na prvom brode som si narazil nohu, cez druhý s vysokými brehmi sme si museli vzájomne pomáhať, jeden do vody a druhý mu z brehu podával bicykel, z tej studenej vody a počasia ma bolia kolená a mám stuhnuté prsty ...
    Po výšľape na Kojšovu Hoľu, s tlačením na záver, je zjazd do Gelnice. Do Sloviniek je to cez dalsí kopec opäť s tlačením plne naloženého bicykla (tu majú výhodu cyklisti bez veľkej batožiny). A to som ešte cestou do Poráča opäť dvakrát brodil potok. Na druhej strane hrebeňovka do Závadky bola pekná. Nocujem s ďalšími cyklistami v Bindte na pôjde.

    2.deň na ceste : 4.7.2011 - pondelok : ( 117km)
    7:20 vyrážam od Šíravy. V Jovse zapájam GPS a stúpam na hrebeň Vihorlatu. Z neho za Vinným blatitými poľnými cestami na Zbudzu. Za ňou je cez rieku Laborec namiesto mosta len brod. Na 2krát prenášam veci vodou po pás. O hodinu je ďalší brod, ale to už sa nevyzúvam. Spolupráca pri brode je úžasná. Pred Davidovom v spoločnom balíku prechádzame rómsku osadu. Až v Družstevnej pri Hornáde si dávam teplé jedlo, nakoniec to dotiahnem do penziónu v Kavečanoch. Dnes mám 117km.

    1.deň na ceste : 3.7.2011 - nedeľa : ( 90km)
    Štart po 14:15 - začína pršať - z Novej Sedlice cez Ulič, Ruskú Volovú, Ubľu, Dúbravu na Šmigovec do kopca. Lesnou cestou ponad Morské oko a dlhý zjazd do Jovse. V daždi sa tu po 90km u Zempl.Šíravy v teple a suchu ubytovávam.

    3.7.2011 - nedeľa :
    ŠTART - NOVÁ SEDLICA

    3.7.2011 - nedeľa :
    11:20 som dorazil zo Sniny do Novej Sedlice - 45km - zaregistroval sa - získal informácie o spôsobe a priebehu nášho každodenného hlásenia organizátorom - autobusy doviezli čechov zo stanice - je tu odhadom 100vka pretekárov - len asi 10 slovákov - každý má svoje číslo - pred chvíľou pršalo - som zvedavý ako bude ďalej s počasím - pozerám ako je kto vybavený - niektorí idú ako ja nabalený na "ťažko" - iný majú len zopár vecí ...

    2.7.2011 - sobota :
    Z Blavy odjazd po 10tej hodine v narvanom vlaku. Ešteže mám miestenku. Prší od Tatier po Košice. V Humennom presadam na osobák do Sniny. Tu sa o 8mej ubytovavam blizo stanice, lebo začína opäť pršať a potrebujem aj teplé jedlo.

    1.7.2011 - piatok :
    Pripravujem sa na cestu. Ešte posledné úpravy, odkazy, kotrola trasy ... DRŽTE MI PALCE !

Moje zápisky :